Co mi wolno, a czego nie? Których zakazów ciążowych przestrzegać?

Wokół tematu ciąży krąży wiele mitów. Jedne skłaniają się ku prawdzie, inne z kolei są całkowicie wyssane z palca i rozprzestrzeniają się równie szybko jak plotki. Prawdą jest natomiast, że kobiety w ciąży powinny o siebie dbać. Nie oznacza to jednak bezwzględnych zakazów. Sprawdźmy zatem, co kobieta w ciąży może robić, a czego nie powinna.

ciaza

Dieta
Dieta kobiety w ciąży powinna być przede wszystkim bogata we wszystkie niezbędne składniki odżywcze. Jest to niezwykle istotne ze względu na to, że to, co spożywamy, i jakie witaminy i minerały dostarczamy do organizmu, przekazujemy naszemu dziecku. W ten sposób dostarczamy mu wszystko to, czego potrzebuje do prawidłowego rozwoju. Nie możemy doprowadzić do niedoboru wapnia czy białka, gdyż zaszkodzimy wtedy sobie i doprowadzimy do osłabienia organizmu. Na pewno kobieta w ciąży nie powinna spożywać surowych jaj, surowego mięsa oraz ryb. Musi bardzo dokładnie myć też owoce oraz warzywa. Jednak ich jedzenie nie jest zakazane. Pamiętajmy że warzywa i owoce są doskonałym źródłem witaminy A, witaminy C oraz wszystkich innych witamin niezbędnych dla naszego organizmu. W diecie powinniśmy ograniczyć ilość spożywanej soli (która może stać się przyczyną nadciśnienia ciążowego) oraz cholesterolu i tłuszczów zwierzęcych. Najbardziej restrykcyjnym zakazem jest zakaz spożywania alkoholu. Nawet najmniejsza ilość może powodować wady rozwojowe, dlatego zanim sięgniemy po kieliszek wina, lepiej zastanówmy się czy warto ryzykować.

Aktywność fizyczna
Wiele kobiet, które dowiadują się, że są w ciąży, całkowicie rezygnuje z uprawiania jakichkolwiek sportów. Główną tego przyczyną jest obawa, że zbyt duża ilość ruchu może przyczynić się do poronienia. Jednak tak naprawdę wystarczy tylko zmienić dotychczasowy sposób ćwiczeń. Dla kobiet, które regularnie uprawiały sport i były przez cały czas przed ciążą aktywne, nagłe zrezygnowanie ze sportu może okazać się szokiem dla naszego ciała. Jeżeli do tej pory wykonywałaś trening siłowy z dużym obciążeniem, wystarczy że je zmniejszysz. A jeśli nadal obawiasz się, że podnoszenie ciężarów, nawet tych najmniejszych, zaszkodzi ci, zamień trening siłowy na zajęcia fitness. Obecnie w klubach fitness powstaje coraz więcej zajęć, które kierowane są dla przyszłym mam. Joga czy pilates pomagają naszemu ciału się odprężyć, działają zbawiennie dla naszego kręgosłupa oraz poszczególnych stawów – zachęcają administratorzy portalu forumdlamam.pl. Tak naprawdę nawet zajęcia typu cardio, takie jak aerobic, bokwa czy zumba również Ci nie zaszkodzą. Wystarczy że poinformujesz instruktora o swoim stanie zdrowia, a będzie miał na Ciebie baczność i będzie kontrolował, czy nie forsujesz się za bardzo. Aktywność fizyczna pomaga wzmocnić ciało i sprawia, że poród staje się łatwiejszy.

Kosmetyki i zabiegi pielęgnacyjne
Ciąża nie oznacza też zakazu dbania o siebie pod względem estetycznym. Nadal można się malować czy używać różnych balsamów do ciała. Obecnie w drogeriach znajdziemy specjalne linie kosmetyków dla przyszłych mam. Ich działanie jest kompleksowe i pomaga przyszłym mamom zapobiegać powstawaniu rozstępów czy też przesuszaniu się skóry. Zastąpmy nimi wszystkie te preparaty, w których znajdują się substancje estrogenne czyli np. wyciąg z soi. W trakcie ciąży powinnyśmy jednak zrezygnować z zabiegów wykonywanych w gabinetach medycyny estetycznej. Nie musimy jednak rezygnować z farbowania włosów. Po prostu skorzystajmy wtedy z farb, które nie posiadają amoniaku oraz innych szkodliwych substancji.

Badania lekarskie
Kobieta w ciąży powinna stawiać się regularnie na wszystkie badania, które zleci lekarz. W ten sposób kontrolujemy stan naszego zdrowia oraz prawidłowy rozwój dziecka. Jeżeli w trakcie ciąży pojawią się stany chorobowe czy też niepokojące objawy, zalecana jest natychmiastowa wizyta u lekarza. Na początku ciąży mamy jeszcze możliwość podejmowania lekarza. Im bliżej porodu, tym trudniej podjąć odpowiednie leczenie. Szczególnie że wiele chorób na samym początku jest łatwiejsza w wyleczeniu, niż gdy się rozwinie. Pamiętajmy, że teraz odpowiadamy już nie tylko za siebie, ale też i za nasze dziecko.

forumdlamamWięcej informacji o samopoczuciu w ciąży oraz przydatnych wskazówek znajdziesz na stronie http://forumdlamam.pl/ciaza-f6.html

KOMENTARZE

DODAJ KOMENTARZ

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>