Trening fitness drogą do sukcesu. Jakie zajęcia wybrać, aby mieć płaski brzuch?

Marzysz o płaskim, pozbawionym tłuszczu brzuchu? Kluby fitness odstraszają Cię niezrozumiałymi nazwami treningów? Sprawdź jakie zajęcia wybrać, aby pozbyć się przysłowiowej oponki i w szybki sposób osiągnąć wymarzone efekty.

płaski brzuch siłownie trening

Bądź fit cały rok, nie tylko w sezonie wakacyjnym! / fot. Fotolia

Treningi, które oferują siłownie są różne. Część z nich skupia się tylko i wyłącznie na kształtowaniu mięśni brzucha, jednak są też takie, dzięki którym pozbędziesz się nadmiaru tłuszczu i ujędrnisz całe ciało. Ważne, by wybrać formę aktywności dopasowaną do swoich potrzeb i sprawności fizycznej. Na jakie zajęcia warto się wybrać, by móc cieszyć się idealnie płaskim brzuchem? – radzi Paweł Oracz z krakowskiego klubu fitness Energym:

Płaski brzuch

Specjalistyczny trening ukierunkowany na wzmocnienie mięśni brzucha i spalanie tkanki tłuszczowej. Gwarantuje zmniejszenie obwodu talii, zwiększenie siły mięśni oraz ulgę dla kręgosłupa. Zazwyczaj podzielony jest na dwie części. Pierwsza z nich to cardio, dzięki któremu podniesiesz tętno, spalisz zbędne kalorie i rozgrzejesz swoje ciało. Druga część to ćwiczenia skupione na kształtowaniu mięśni. Jest to doskonały trening wzmacniający dla każdego. Kształtuje sylwetkę, rozwija koordynację i spala kalorie.

Pamiętajmy jednak, że same ćwiczenia to nie wszystko! Oczywiście – pomogą we wzmocnieniu i ujędrnieniu ciała, jednak bez odpowiedniego odżywiania nie uzyskamy zadowalających wyników. Tylko połączenie właściwej diety z regularnymi treningami pozwoli nam w zdrowy i skuteczny sposób zmniejszyć obwód w talii.

Body ball

Ćwiczenia z piłką to świetne rozwiązanie zarówno na brzuch, jak i każdą inną część ciała. Są bardzo przyjemne, proste, a zarazem skuteczne. Tego typu aktywność wzmacnia mięśnie posturalne i pomaga w przywróceniu prawidłowej postawy, głównie dzięki pracy w odciążeniu w pozycjach średnich i niskich. Podczas takiego treningu ćwiczysz równowagę, zwiększasz elastyczność całego ciała i poprawiasz kondycję. Jest to forma aktywności dla każdego, niezależnie od wieku czy sprawności fizycznej, polecana szczególnie dla osób z problemami dolnego odcinka kręgosłupa.

BPU

Świetna forma zajęć dla osób zarówno początkujących, jak i zaawansowanych. Podczas treningu modelowane są dolne partie mięśniowe, takie jak brzuch, uda i pośladki. Ćwiczenia mają charakter kształtująco-wzmacniający. Opierają się na prostych ćwiczeniach z dużą ilością powtórzeń, a najlepsze efekty osiągniemy, kiedy ćwiczenia będą prowadzone w formie interwałowej, przy wysokiej intensywności. Trening wysmukla dolne partie ciała, spalą zbędny tłuszcz i podnosi kondycję fizyczną. Pamiętajmy jednak, o odpowiednim doborze ćwiczeń BPU – najlepiej wybierać takie, w które trener wplata dużo ćwiczeń wielostawowych, angażujących całe łańcuchy mięśniowe.

Zumba i latino dance

Połączenie przyjemnego z pożytecznym. Idealna forma zajęć dla wszystkich, którzy uwielbiają taniec przy latynoskich rytmach. Zajęcia mają charakter treningu tlenowego, dzięki któremu wzmacniamy nasz układ krążeniowo-oddechowy oraz wytrzymałość tlenową. Co prawda nie są to ćwiczenia skupione na brzuchu, jednak dzięki wykonywaniu energicznych ruchów w rytm muzyki, pomagają spalać nagromadzony tłuszcz, pod którym skrywają się mięśnie. Dzięki tego typu treningom poprawisz swoją wytrzymałość i kondycję.

TBC

Czyli Total Body Conditioning. Brzmi strasznie? Nie ma się czego bać! Są to zajęcia fitness oparte na intensywnych ćwiczeniach ogólnorozwojowych, które wykonuje się z obciążeniem. Mają na celu spalanie tkanki tłuszczowej, ujędrnienie, wzmocnienie mięśni oraz poprawienie kondycji fizycznej. Podczas zajęć wykorzystywane są różne przybory, takie jak piłki, taśmy elastyczne, stepy, ciężarki i sztangi. Jest to idealna forma dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z fitnessem. Początkowo wykonuje się ćwiczenia bez obciążenia. Z czasem stopniowo można pozwolić sobie na coraz to większe wyzwania.

STEP

To najpopularniejsza odmiana cardio, stworzona z myślą zarówno o osobach początkujących, jak i zaawansowanych. Co wyróżnia tę formę zajęć na tle innych? Cały sekret tkwi w przyborze jaki jest wykorzystywany podczas treningu. Step to platforma o regulowanej wysokości, która połączona z odpowiednim zestawem ćwiczeń ułożonych w choreografię. Pomoże Ci pozbyć się zbędnych kilogramów, poprawi kondycję i ujędrni całe ciało. Trening Step sprawi, że w krótkim czasie, za pomocą świetnej zabawy, przy dźwiękach muzyki, osiągniesz wymarzoną sylwetkę.

ABS

Zajęcia, podczas których wykonujemy ćwiczenia głownie na mięśnie brzucha. Jest to idealna forma aktywności dla tych, którzy marzą nie tylko o brzuchu pozbawionym tłuszczu, ale także o idealnie wyrzeźbionych mięśniach. Jest to trening, w którym mogą wziąć udział wszyscy, zarówno Ci zaawansowani, jak i początkujący. Każde zajęcia rozpoczynają się rozgrzewką, a kończą rozciąganiem. Główna część oparta jest na specjalistycznie dobranym zestawie ćwiczeń, który ma na celu spalenie tłuszczu i rzeźbienie mięśni skośnych i prostych brzucha. Część druga natomiast to profesjonalny trening zawierający ćwiczenia na mięśnie stabilizujące tułów oraz mięśnie grzbietu.

W przypadku treningu ABS bardzo ważna jest systematyczność. Tego typu ćwiczenia wykonywane przynajmniej 2 razy w tygodniu, z czasem zaczną przynosić wymarzone efekty.

Jeżeli nie masz zbyt dużo motywacji, by na własną rękę rozpocząć walkę o piękny, płaski brzuch, zajęcia fitness będą dla Ciebie idealnym rozwiązaniem. Różnorodność oferowanych treningów sprawia, że każdy znajdzie coś dla siebie. Osoby, które mają na celu pozbycie się fałdek powinny postawić na zajęcia cardio, dzięki którym spalą masę zbędnych kalorii. Zaś dla tych, których celem jest wyrzeźbienie mięśni brzucha, zaleca się zwrócić w kierunku zajęć, które skupiają się na kształtowaniu i wzmacnianiu sylwetki. – Aby osiągnąć wymarzone efekty warto korzystać z treningów o umiarkowanej intensywności, a od czasu do czasu urozmaicać je o takie, które skupione są na wysiłku interwałowym. Nie zapominajmy jednak o dobrze zaprogramowanym treningu siłowym, który powinien być fundamentem każdej aktywności fizycznej. To właśnie dzięki niemu budujemy siłę, wzmacniamy mięśnie, oraz spalamy tkankę tłuszczową. Bez odpowiedniego gorsetu mięśniowego oraz wypracowanej siły nie osiągniemy wymarzonej sylwetki. – komentuje Paweł Oracz z Energym.

Dzięki takiej różnorodności nie znudzisz się ćwiczeniami, unikniesz przeciążenia mięśni i uzyskasz piękną, zgrabną sylwetkę. Odpowiednia dieta i plan treningowy to klucz do sukcesu. To, czy rozpoczniesz walkę o wymarzone ciało, zależy tylko i wyłączenie od Ciebie.

KOMENTARZE

DODAJ KOMENTARZ

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>