Witaminy i minerały w trosce o piękną cerę

Czy istnieje dieta, która wspiera stan skóry? Czy nasze posiłki mogą być bogate w składniki odżywcze wpływające na cerę? Czy zażywana regularnie multiwitamina może pomóc naszej skórze? Oto pytania, na które postaramy się odpowiedzieć w poniższym artykule

zdrowa skóra, witaminy, minerały, zdrowie, fit

W trosce o piękną cerę / fot. materiały prasowe

Piękna cera a dieta

Niedoskonałości powstające na skórze mogą być wynikiem nie tylko problemów hormonalnych lub niewłaściwie dobranych kosmetyków, ale również niedoboru witamin i minerałów w diecie. Coraz rzadziej sięgamy po „naturalne multiwitaminy”, czyli świeże owoce i warzywa, które są bogatym źródłem ważnych składników odżywczych. „Śmieciowa” dieta, szybki styl życia, pogoń za wszystkim, natłok obowiązków – wszystko to przyczynia się do tego, iż odżywiamy się coraz gorzej.

Dieta wpływająca na kondycję naszej skóry to żaden mit. Nie powinno w niej zabraknąć składników odżywczych, które tworzą kompleks witamin i minerałów. Mowa m.in. o cynku, żelazie, miedzi, selenu, witaminie A, C, D, E i witaminach z grupy B. Źródłem selenu są drożdże, ryby morskie, kukurydza, orzechy i produkty zbożowe. Żelazo znajduje się w zielonych warzywach, czerwonym mięsie i wątróbce. Dieta powinna być także wzbogacona w chude mięso oraz nabiał. W przypadku skóry istotną rolę odgrywa właściwe nawodnienie, które pozytywnie wpływa na jej ogólny stan.

Witaminy, które odgrywają istotną rolę w oddziaływaniu na ogólny stan cery to:

  • witamina A – dostarczana do organizmu głównie w formie prowitaminy – betakarotenu, który znajduje się w m.in. w marchewce, czerwonej papryce, suszonych morelach, brzoskwini; witamina A wpływa na stan skóry, a także włosów i paznokci,
  • witaminy z grupy B – ich źródłem jest chude mięso, banany, orzechy, pełnoziarniste pieczywo, warzywa strączkowe, jaja; związki te odpowiadają za nawilżenie skóry oraz łagodzenie podrażnień,
  • witamina E – znajduje się w olejkach roślinnych, kiełkach, pestkach dyni i nasionach słonecznika; neutralizuje wolne rodniki i opóźnia procesy starzenia się skóry,
  • witamina C – występuje w dzikiej róży, aceroli, natce pietruszki, cytrusach; jej zadaniem jest dotlenianie komórek oraz wzmacnianie naczyń krwionośnych.
  •  

    Multiwitamina: zestaw witamin i minerałów na ładną cerę

    Kompleks witamin i minerałów zawarty w produktach spożywczych nie zawsze jest w stanie pokryć zapotrzebowanie organizmu na wszystkie składniki odżywcze. Ich niedobory mogą nieść za sobą negatywne następstwa, również dla cery. Witaminy dla kobiet i mężczyzn są ważne w każdym wieku. Zarówno dla dzieci, nastolatków, dorosłych, jak i osób starszych.

    Zestaw witamin i minerałów w formie multiwitaminy nie tylko pomaga w uzupełnieniu niedoborów, ale także wpływa na prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Przekłada się to również za zdrową i ładnie wyglądającą cerę. Najlepszej jakości multiwitaminy to te, które zawierają wyselekcjonowane składniki odżywcze. Pomimo tego, że na cerę wpływ mają tylko niektóre związki, ich działanie jest wspierane innymi mikroelementami, które w niektórych suplementach diety bywają pomijane.

    Produktem stanowiącym kompletny zestaw witamin i minerałów jest duet marki Cheers. Mowa o Vitamins Day oraz Minerals Night. Suplement diety (multiwitamina) zawiera m.in. witaminę A, D, E, C, witaminy z grupy B, magnez, żelazo, cynk, miedź, mangan, selen oraz jod. To produkt, który bezpiecznie mogą spożywać weganie i wegetarianie (kapsułki pozbawione substancji żelujących), osoby z nietolerancją na gluten (produkt bezglutenowy) oraz alergicy (preparat pozbawiony substancji uważanych za potencjalne alergeny). Kompleks witamin i minerałów zażywany systematycznie pomaga zwalczyć niedobory oraz zachować zdrową i ładną cerę.

    KOMENTARZE

    DODAJ KOMENTARZ

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    *

    Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>